Το νέο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης των μικρών λιμένων της Κέρκυρας από το ΤΑΙΠΕΔ.

 Τα νέα χρονοδιαγράμματα για την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου, τα οποία επηρεάζονται και από την πανδημία, έδωσε χθες στη δημοσιότητα το ΤΑΙΠΕΔ, μέσω του επικαιροποιημένου Επιχειρησιακού Προγράμματος Αξιοποίησης (Asset Development Plan – ADP).



Το εν λόγω σχέδιο εγκρίθηκε από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ), στις 9 Σεπτεμβρίου. Στο επικαιροποιημένο πρόγραμμα δεν υπάρχει το λιμάνι της Κέρκυρας, ωστόσο το ΤΑΙΠΕΔ σημειώνει πως εξετάζεται η δυνατότητα αξιοποίησης κάποιων από τους μικρούς λιμένες, ή/και μαρίνες, του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας. Υπενθυμίζουμε ότι τον περασμένο Αύγουστο, ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, κατά την επίσκεψη του στην Κέρκυρα είχε αναφερθεί στο ότι  ο διαγωνισμός υποπαραχώρησης του λιμανιού μας, πάει πίσω χρονικά, εξαιτίας της πανδημίας. Ωστόσο στην ίδια επίσκεψη, είχε γίνει συζήτηση για την ύπαρξη επενδυτικού ενδιαφέροντος για το λιμάνι της Λευκίμμης. 

Ποια μικρά λιμάνια της Κέρκυρας ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ 

Το χαρτοφυλάκιο του Ελληνικού Κράτους περιλαμβάνει 10 λιμάνια με τη μορφή ανωνύμων εταιρειών, μεταξύ των οποίων και της Κέρκυρας με το  ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 100% των μετοχών των εταιρειών οι οποίες έχουν τη διαχείριση των λιμένων αυτών μέχρι το 2042. Στην ευθύνη του  Οργανισμού  Λιμένα Κέρκυρας, άρα κατ΄επέκταση στο ΤΑΙΠΕΔ είναι, εκτός από το λιμάνι της πόλης και  τα εξής λιμάνια, η πλειονότητα των οποίων,  μέχρι το 2014 ήταν «ορφανά»: Ημερολιάς, Κασσιώπης, Ρηχά νερά, Αργυράδων, Κουλούρας, Αυλάκια Οθωνών, Βαγιονάκι Πεντατίου, Λευκίμμης, Αγ. Στεφάνου Σινιών, Νησακίου, Ρόδας, το λιμανάκι των Ερμόνων, Αγίου Στεφάνου Αυλιωτών, Αλιέων Μαντουκίου, Αστρακερής, Γουβιών, Καλυβιώτη, Κοντογυαλού, Σιναράδων, Μαθρακίου, Μπούκαρη, Πετριτή, Σιδαρίου, Άγιου Γόρδη, Αγραπιδιάς Αντίπαξων, Αλυκών Λευκίμης, Απιδιών Μαθρακίου, Γάρδενου Βιταλάδων, Βλαχέρνας Κανονιού, Ύψου, Πυργί  Ύψου, Φιορούλας Πεντατίου, Γαΐου, Λογγού και Λάκκας Παξών, Πόρτο Ερείκουσας και Άμμου Οθωνών. Υπενθυμίζουμε  ότι τα λιμάνια Μπενιτσών και Αλύπας Παλαιοκαστρίτσας ανήκουν στον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων, ωστόσο μέχρι τώρα δεν έχει εκπονηθεί κανονισμός λειτουργίας. Επίσης το παραλιακό μέτωπο της Γαρίτσας, στο οποίο περιλαμβάνονται και οι εγκαταστάσεις του ΝΑΟΚ έχει απεγκλωβιστεί από τον ΟΛΚΕ και επί του παρόντος και μέχρι να αποφασιστεί, η παραχώρηση στον Δήμο, είναι «στα χέρια» του Υπουργείου Οικονομικών και ειδικότερα της ΕΤΑΔ ΑΕ (πρώην Κτηματική Εταιρεία Δημοσίου). Τέλος να σημειωθεί ότι ο Δήμος Νότιας Κέρκυρας έχει ζητήσει απο τον Υπουργό Ναυτιλίας τη δυνατότητα δημιουργίας Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, προκειμένου να διαχειριστεί τα λιμάνια της περιοχής του.

Ο σχεδιασμός για το λιμάνι Κέρκυρας 

Υπενθυμίζουμε ότι υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, κατά την επίσκεψη του στην Κέρκυρα, το διήμερο 26-27 Αυγούστου 2020, αναφερόμενος στο λιμάνι είπε ότι στον σχεδιασμό είναι η  μερική «ενοικίαση του» για την δραστηριότητα της κρουαζιέρας, όπου υποστήριξε ότι προ της πανδημίας υπήρχε έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας. Ωστόσο με τις παρούσες συνθήκες ο διαγωνισμός υποπαραχώρησης πάει πίσω. Ενώ, ιδιαίτερη  σημασία έδωσε στην   ολοκλήρωση του Master Plan Λιμένος Κέρκυρας με κατασκευή μαρίνας MegaYacht, τονίζοντας ότι η συγκεκριμένη δραστηριότητα ήταν από τις ελάχιστες, που είχαν ανοδική πορεία φέτος. 

Ενδιαφέρον για λιμάνι Λευκίμμης 

Στο περιθώριο της επίσκεψης του υπουργού Ναυτιλίας στην Κέρκυρα, ο βουλευτής Στέφανος Γκίκας τον ενημέρωσε για υπάρχον επενδυτικό ενδιαφέρον για την αξιοποίηση του λιμανιού της Λευκίμμης. Το ενδιαφέρον αφορά τη δημιουργία μαρίνας και αναβάθμιση του λιμανιού , το οποίο παράλληλα θα μπορεί να υποδέχεται και μικρά κρουαζιερόπλοια, ενώ θα εξυπηρετεί και την πορθμειακή  γραμμή Λευκίμμης –Ηγουμενίτσας. Να σημειωθεί ότι για το θέμα δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση .

Σχόλια

Δημοφιλέστερα άρθρα

Το "Νησί της Καλυψώς" σύμφωνα με ιστορικούς χάρτες βρίσκεται ΒΔ της Κέρκυρας (φωτογραφίες) | www.diapontia.gr

Ενημέρωση για τα δρομολόγια ΒΑΜΟΣ, ΕΥΔΟΚΙΑ και ΓΡΗΓΟΡΗΣ για τα Διαπόντια Νησιά.

Οι νέοι αντιδήμαρχοι του Δήμου Κεντρικής Κερκύρας και Διαποντίων Νήσων.

Όχι στις ανεμογεννήτριες που θα αποτελειώσουν τα Διαπόντια Νησιά.

Το πλοίο ΒΑΜΟΣ στη γραμμή Άγιος Στέφανος - Διαπόντια Νησιά (Φωτογραφίες)

Από 1η Μαρτίου ξεκινά το ΒΑΜΟΣ. (Δρομολόγια και τιμές)

Ξεκινούν τον Μάιο οι ημερήσιες κρουαζιέρες στα Διαπόντια Νησιά από το ΠΗΓΑΣΟΣ.

Οθωνοί: Τρικουάζ νερά και 4,5 μήνες καλοκαίρι. Γιατί επιλέγουμε και φέτος να τους επισκεφθούμε.

Ο Ιερός Ναός Παναγίας Οθωνών χρειάζεται άμεσα τη βοήθεια μας.

Νέο άρθρο της Daily Telegraph για τα "ακατοίκητα Διαπόντια Νησιά".