Πρόταση για ακτοπλοϊκή σύνδεση Ηγουμενίτσας – Κρότωνα.


Η ακτοπλοϊκή σύνδεση Ηγουμενίτσας – Κρότωνα θα αποτελούσε ένα έργο εξαιρετικά υψίστης σημασίας προκειμένου για τη διασύνδεση των δυο ακτών του Ιονίου. 

Η Ηγουμενίτσα, όντας η πύλη της Ελλάδας στην Ευρώπη θα επωφελούνταν τα μέγιστα από τη διασύνδεση της με το λιμάνι του Κρότωνα καθώς μέχρι τώρα δεν υφίσταται τέτοιο έργο. Θα σηματοδοτούσε τη επανασύνδεση δυο ιστορικά γειτνιαζόντων μακροπεριοχών, της ηπειρωτικής Ελλάδας και της Μεγάλης Ελλάδας (Magna Grecia). Οι δυο περιοχές είναι σχετικά απομονωμένες μεταξύ τους αφού η πιο κοντινή θαλάσσια συνδεόμενη πόλη είναι αυτή του Μπρίντιζι, μακριά από τις νοτιότερες περιοχές της Νότιας Ιταλίας.

Όπως μας πληροφορεί ο Ο.Λ.ΗΓ. στην επίσημη ιστοσελίδα του: 

Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας γεωγραφικά είναι το πλησιέστερο λιμάνι της Ελλάδος με την Ιταλία και τις Βαλκανικές χώρες της Αδριατικής Θάλασσας, αποτελώντας έτσι μία σημαντική γέφυρα ανθρώπων και εμπορευμάτων από και προς τη Δυτική Ευρώπη. Ετησίως, διακινούνται από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας 2,5 εκατομμύρια επιβάτες και περίπου 250.000 φορτηγά, από και προς λιμένες εσωτερικού και εξωτερικού. Κύριες συνδέσεις του λιμένα αποτελούν οι Ιταλικοί λιμένες (Μπάρι, Μπρίντιζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη και Ραβέννα), καθώς και η νήσος της Κέρκυρας.

To λιμάνι της Ηγουμενίτσας αποτελεί ένα σημαντικό κρίκο του Θαλάσσιου Διαδρόμου (MoS)της Νοτιοανατολικής Ευρώπης που συνδέει την Αδριατική Θάλασσα με το Ιόνιο Πέλαγος και την Ανατολική Μεσόγειο, συμπεριλαμβανομένης της Κύπρου.

Ο Διάδρομος επιτρέπει τη σύνδεση των τεσσάρων διαδρόμων TEN-T:

1) Διάδρομος Σκανδιναβίας-Μεσογείου,

2) Ανατολικός Διάδρομος/Διάδρομος Ανατολικής Μεσογείου,

3) Διάδρομος Βαλτικής-Αδριατικής,

4) Διάδρομος Μεσογείου,

είναι ένα από τα βασικά λιμάνια του δικτύου TEN-T και κατέχει στρατηγική θέση στην υλοποίηση μιας βιώσιμης και αποδοτικής θαλάσσιας αρτηρίας μεταφορών.

Από την άλλη πλευρά, ο Porto di Crotone (Ο.Λ.ΚΡ.) μας ενημερώνει στην ιστοσελίδα του ότι το περί ου ο λόγος λιμάνι είναι στρατηγικής σημασίας για τη Μεσόγειο. Αποτελείται από το σύστημα του Παλαιού και Νέου Λιμένα τα οποία το καθένα έχει τα δικά του χαρακτηριστικά. Επίσης, αναφέρεται ότι η πόλη του Κρότωνα είναι η πρωτεύουσα της Μεγάλης Ελλάδας (Magna Grecia).

Εν προκειμένω, θα μπορούσε να προστεθεί η προτεινόμενη ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των δυο πόλεων για τους εξής κάτωθι λόγους:

  • ενίσχυση της διεθνούς εμβέλειας των δυο λιμένων
  • οικονομική ανάπτυξη των δυο πόλεων και ευρύτερων περιοχών
  • ίδιο περίπου γεωγραφικό μήκος των δυο λιμένων (Ηγουμενίτσα: Γεωγρ. πλάτος: 39.50615Γεωγρ. μήκος: 20.265534o Κρότωνας: 39°05′,74 N – 17°07′,48 E)
  • κοινές ιστορικές και πολιτιστικές καταβολές των δυο μακροπεριοχών
  • αύξηση των εκατέρωθεν τουριστικών ροών
  • επανασύσφιξη των σχέσεων Ελλάδας – Μεγάλης Ελλάδας
  • δημιουργία νέου επιπρόσθετου θαλάσσιου διαδρόμου
  • ανταπόκριση στην διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση.

 

Άποψη του λιμένος Ηγουμενίτσας Πηγή: https://olig.gr/

 

Άποψη του λιμένος Κρότωνα

 

Capocolonna/Ιερό της Λακίνιας Ήρας, Κρότωνας Πηγή: https://www.portodicrotone.com/territorio/

 

Άποψη του λιμένος Κρότωνα Πηγή: https://www.portodicrotone.com/porto/

Πηγή: mgrecianews.com 

Σχόλια

Δημοφιλέστερα άρθρα

Το "Νησί της Καλυψώς" σύμφωνα με ιστορικούς χάρτες βρίσκεται ΒΔ της Κέρκυρας (φωτογραφίες) diapontia.gr

Οι νέοι αντιδήμαρχοι του Δήμου Κεντρικής Κερκύρας και Διαποντίων Νήσων.

Όχι στις ανεμογεννήτριες που θα αποτελειώσουν τα Διαπόντια Νησιά.

Ενημέρωση για τα δρομολόγια ΒΑΜΟΣ, ΕΥΔΟΚΙΑ και ΓΡΗΓΟΡΗΣ για τα Διαπόντια Νησιά.

Οθωνοί: Τρικουάζ νερά και 4,5 μήνες καλοκαίρι. Γιατί επιλέγουμε και φέτος να τους επισκεφθούμε.

Νέο άρθρο της Daily Telegraph για τα "ακατοίκητα Διαπόντια Νησιά".

Ο Ιερός Ναός Παναγίας Οθωνών χρειάζεται άμεσα τη βοήθεια μας.

Από 1η Μαρτίου ξεκινά το ΒΑΜΟΣ. (Δρομολόγια και τιμές)

Το πλοίο ΒΑΜΟΣ στη γραμμή Άγιος Στέφανος - Διαπόντια Νησιά (Φωτογραφίες)