Με νόμο του κράτους τα οικόπεδα σε νησιά χωρίς Πολεοδομικό Σχέδιο μετατρέπονται σε αγροτεμάχια ενώ καταργείται η άδεια δόμησης.

 Την πλήρη απαξίωση της αξίας των νησιωτικών οικοπέδων προωθεί με Νομοσχέδιο ο ίδιος ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης κι αν τελικώς τα καταφέρει, τότε η συντριπτική πλειοψηφία των νησιωτών θα βρεθούν, από τη μια στιγμή στην άλλη, με απολύτως εκμηδενισμένη την αξία της γης που κατέχουν. Βέβαια, η ιστορία θα εγγράψει τον κ. Χατζηδάκη ως έναν προχειρολόγο πολιτικό, ωστόσο ελάχιστη σημασία έχει η υστεροφημία ενός ανθρώπου, μπροστά στην πλήρη καταστροφή που θα έχει προκαλέσει. Ο εκμηδενισμός στις αξίες των νησιωτικών και γενικότερα των ελληνικών ακινήτων θα έλθει άμεσα, ενδεχομένως και εντός του τρέχοντος έτους και θα είναι το πρώτο αποτέλεσμα του Νόμου περί «Εκσυγχρονισμού της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας». Ο Νόμος προβλέπει την κατάργηση της δυνατότητας δόμησης των οικοπέδων που δεν βρίσκονται σε πολεοδομικά σχέδια. Αντιθέτως, διευκολύνει τη συνένωση μερίδων, ώστε να δημιουργηθούν μεγάλα σύνολα οικοπέδων με σκοπό την εκμετάλλευσή τους από επενδυτές.


Σημειώνεται ότι με την ισχύουσα νομοθεσία, ένα οικόπεδο εκτός σχεδίου πόλεως επιφανείας μεγαλύτερης των 4000 τμ θεωρείται ως άρτιο και οικοδομήσιμο και έχει δυνατότητα δόμησης οικήματος 200 τμ. Επίσης, κατά παρέκκλιση, εάν ένα μικρό κομμάτι γης (μεγαλύτερο από 750 τμ) εφάπτεται επί χαρακτηρισμένης επαρχιακής οδού, αποκτά δυνατότητα δόμησης ενός μικρού σπιτιού. Τόσο ο ισχύων Νόμος, όσο και η παρέκκλισή του, προσδίδουν στα ακίνητα μια κάποια αξία και στον κάτοχό τους ένα μικρό ή μεγαλύτερο αποκούμπι. Είναι χιλιάδες οι οικογένειες των νησιωτών που έχουν τέτοιου είδους ακίνητα, διότι είναι μικρά τα μερίδια γης στα νησιά. Είναι εκατοντάδες χιλιάδες οι οικογένειες σε όλη την Ελλάδα που έχουν τέτοιου είδους ακίνητα, τα οποία με το νέο Νόμο θα μετατραπούν σε άνευ αξίας αγροτεμάχια. Τέλος η εκτός σχεδίου πόλεως δόμηση Με τον προωθούμενο Νόμο Χατζηδάκη αίρεται το καθεστώς της δόμησης σε οικόπεδα που δεν βρίσκονται ενταγμένα σε σχέδια πόλεως. Η απαγόρευση θα ισχύσει οριζόντια για όλα τα οικόπεδα, είτε σήμερα εμφανίζονται ως άρτια λόγω μεγέθους (άνω των 4000 τμ), είτε ως οικοδομήσιμα λόγω παρέκκλισης. Εφεξής, δυνατότητα δόμησης θα έχουν μόνο τα οικόπεδα που βρίσκονται ενταγμένα σε πολεοδομικά σχέδια. Ο Νόμος θα εξαιρεί μόνο τα εκτός σχεδίου πόλεως οικόπεδα επιφανείας άνω των 4000 τμ με την προϋπόθεση ότι έχουν πρόσοψη μεγαλύτερη των 45 μέτρων σε χαρακτηρισμένη οδό. Τέτοιου είδους χωράφια – οικόπεδα δεν υπάρχουν πουθενά σε ολόκληρο το Αιγαίο, αν όχι στην ελληνική επικράτεια. Αν πάρα ταύτα υπάρχει ένα τέτοιου είδους οικόπεδο, τότε εφεξής θα έχει δυνατότητα δόμησης 160 τμ κι όχι 200 τμ που ίσχυε μέχρι σήμερα. Πρέπει να σημειωθεί ότι η διαβούλευση για το Νομοσχέδιο αυτό έχει ολοκληρωθεί και πια απομένει η ψήφισή του από τη Βουλή ώστε να γίνει Νόμος του κράτους.

 Ο νομοθέτης παρέχει περίοδο «χάριτος» δύο ετών στους ιδιοκτήτες ακινήτων να προχωρήσουν στην έκδοση οικοδομικής αδείας. Εάν στα δύο αυτά χρόνια δεν εκδοθεί η άδεια, τότε το οικόπεδο μετατρέπεται αυτόματα σε αγροτεμάχιο. Αντίθετα, εάν ο ιδιοκτήτης προχωρήσει στην έκδοση οικοδομικής αδείας, τότε θα πρέπει εντός τεσσάρων ετών να έχει προχωρήσει στην ανέγερση της οικοδομής. Μάλιστα, η εντολή θα προβλέπει την κατασκευή του σκελετού (τα μπετά, όπως ισχύει σήμερα), αλλά και της τοιχοποιίας στο οικόπεδο! Η απαίτηση αυτή είναι ένα από τα καινούρια στοιχεία που εισάγει στη δόμηση ο προωθούμενος Νόμος. Αν η τοιχοποιία δεν κατασκευαστεί εντός της τετραετίας, τότε η άδεια ακυρώνεται και θα πρέπει να αναθεωρηθεί. Το κόστος έκδοσης μιας οικοδομικής άδειας για οικόπεδο ανέρχεται σε περίπου 4800 ευρώ για μια κατοικία 100 τμ.

 Συνεπώς, μετά από 10 χρόνια οικονομικής κρίσης και ένα χρόνο οικονομικής καραντίνας, οι Ελληνες όλοι θα οδηγηθούν στο να ψάχνουν λεφτά για να βγάλουν άδειες και να χτίσουν σπίτια. Σε αντίθετη περίπτωση το οικόπεδο τους θα γίνει αγρός. Ασφαλώς ούτε λόγος για εκείνους που διαθέτουν δύο ή και περισσότερα οικόπεδα. Όπως και κανένα σχόλιο δεν έχει γίνει για το γεγονός ότι άπαντες οι ιδιοκτήτες χρυσοπληρώνουν ΕΝΦΙΑ για το οικόπεδό τους. Δηλαδή, τα τελευταία χρόνια οι πολίτες πληρώνουν φόρο ιδιοκτησίας προς ένα κράτος που έρχεται να εκμηδενίσει τις αξίες των ακινήτων που φορολογούσε.

Αμέσως την επομένη της ψήφισης του Νομοσχεδίου και αναγνώρισής του ως Νόμου του Κράτους, το σύνολο των τραπεζών θα ξεκινήσουν άσκηση πιέσεων προς τους δανειολήπτες. Θα είναι μια πίεση καθολική, προς όλους όσους έχουν δάνεια με εγγύηση οικοπέδων. Όλοι όσοι διαθέτουν ενυπόθηκα οικόπεδα, θα πιεστούν ώστε να προχωρήσουν σε άμεση έκδοση οικοδομικής άδειας. Εάν δεν προχωρήσουν σε αυτή την ενέργεια, τότε τα τραπεζικά ιδρύματα θα απαιτήσουν την εγγραφή πρόσθετων προσημειώσεων σε άλλα στοιχεία ιδιωτικής περιουσίας. Την ίδια στιγμή, θα εμφανιστούν από το πουθενά όλοι εκείνοι οι επενδυτές που θα θελήσουν να εξαγοράσουν όλη αυτή τη γη για ένα κομμάτι ψωμί. Το αποκούμπι του Έλληνα, η αξία της ιδιοκτησίας του χάνεται οριστικά. Στα χρόνια που έρχονται οι Έλληνες θα βιώσουν πιέσεις σε βαθμό εξευτελισμού. 

 Ο γνωστός αρχιτέκτονας και πολιτικός μηχανικός Νίκος Κουμνάκης σε επιστολή του προς τους υπουργούς κ.κ. Χατζηδάκη και Γεωργιάδη αναφέρεται διεξοδικά στα πολλαπλά προβλήματα που θα προκύψουν και θέτει ένα ακόμα, το οποίο είναι εθνικής σημασίας. Συγκεκριμένα, ο κ. Κουμνάκης τονίζει με αφορμή τον προωθούμενο Νόμο: “Ετσι, η κα Ρηνιώ Κατσοτούρκη, μοναδική κάτοικος της Κίναρου, δεν θα μπορεί να κτίσει ένα νόμιμο σπίτι στο νησί. Το ίδιο και η «αυριανή» κυρά της Ρω. Όχι γιατί τα οικόπεδά τους δεν θα έχουν πρόσωπο σε «αναγνωρισμένο δρόμο», αλλά γιατί σε αυτά τα νησάκια δεν υπάρχει καθόλου δρόμος! Και δεν είναι τα μόνα. Μαράθι, Τέλενδος, Φαρμακονήσι, Καλόλιμνος, Νίμος, Γυαλί, Σύρνα, Σαρία, Αλιμιά είναι μόνο μερικά, που βρίσκονται στα Δωδεκάνησα. Αλλά και στα μεγαλύτερα νησιά που υπάρχουν δρόμοι, αυτοί δεν είναι «αναγνωρισμένοι», δηλαδή δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες του νομοσχεδίου σας”. Ο νέος Νόμος δόμησης γίνεται ώστε να προωθηθεί η ιδέα σχεδιασμού και ανάπτυξης πολεοδομικών σχεδίων. Όμως τέτοιου είδους σχέδια αργούν πολύ στην υλοποίησή τους. Είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα οι οικοδομικοί συνεταιρισμοί της Ρόδου, οι περισσότεροι από τους οποίους παραμένουν επί δεκαετίες σε φακέλους στα συναρμόδια υπουργεία περιμένοντας εγκρίσεις. Πρώτο ζητούμενο είναι να σχεδιαστούν και να εγκριθούν τα πολεοδομικά σχέδια και ακολούθως να γίνουν οι τροποποιήσεις στην εκτός σχεδίου πόλεως δόμηση. Στη λογική αυτή σειρά δεν τηρείται. Αντίθετα, άρον – άρον έχουν δρομολογηθεί όλα όσα παραπάνω περιγράφηκαν. Αν αυτός δεν είναι λόγος να ξεσηκωθούν οι πάντες, τότε ποιος είναι; 

Πηγή:www.dimokratiki.gr



Σχόλια

Δημοφιλέστερα άρθρα

Το "Νησί της Καλυψώς" σύμφωνα με ιστορικούς χάρτες βρίσκεται ΒΔ της Κέρκυρας (φωτογραφίες) | www.diapontia.gr

Ενημέρωση για τα δρομολόγια ΒΑΜΟΣ, ΕΥΔΟΚΙΑ και ΓΡΗΓΟΡΗΣ για τα Διαπόντια Νησιά.

Οι νέοι αντιδήμαρχοι του Δήμου Κεντρικής Κερκύρας και Διαποντίων Νήσων.

Όχι στις ανεμογεννήτριες που θα αποτελειώσουν τα Διαπόντια Νησιά.

Ξεκινούν τον Μάιο οι ημερήσιες κρουαζιέρες στα Διαπόντια Νησιά από το ΠΗΓΑΣΟΣ.

Το πλοίο ΒΑΜΟΣ στη γραμμή Άγιος Στέφανος - Διαπόντια Νησιά (Φωτογραφίες)

Από 1η Μαρτίου ξεκινά το ΒΑΜΟΣ. (Δρομολόγια και τιμές)

Ο Ιερός Ναός Παναγίας Οθωνών χρειάζεται άμεσα τη βοήθεια μας.

Οθωνοί: Τρικουάζ νερά και 4,5 μήνες καλοκαίρι. Γιατί επιλέγουμε και φέτος να τους επισκεφθούμε.