Ετοιμάζονται για γεώτρηση στο block2 της Κέρκυρας – Ενθαρρυντική εικόνα για υδρογονάνθρακες στο Ιόνιο, με τα λιμάνια ν’ αγχώνουν τις πετρελαϊκές που συζητούν με ΟΛΚΕ και ΟΛΗΓ.



Ενθαρρυντική εικόνα από την έως τώρα επεξεργασία των σεισμικών δεδομένων που συνέλεξε το ειδικό σκάφος της PGS , υπέρ της διενέργειας ερευνητικής γεώτρησης για την ύπαρξη υδρογονανθράκων, έχει ανακύψει σύμφωνα με πληροφορίες για το μπλοκ 2 το οποίο βρίσκεται στη θαλάσσια περιοχή βορειοδυτικά της Κέρκυρας.

Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Χρήστου Κολώνα για το «ot.gr», ένα από τα σημαντικά εμπόδια που συναντούν οι πετρελαϊκές εταιρείες για τις έρευνες υδρογονανθράκων στα θαλάσσια μπλοκ της Δυτικής Ελλάδας και της Κρήτης αλλά και στο χερσαίο «οικόπεδο» στα Ιωάννινα είναι η ελλιπείς λιμενικές υποδομές.

Τα λιμάνια της χώρας δεν διαθέτουν τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για την υποδοχή του αναγκαίου εξοπλισμού που απαιτείται προκειμένου να προχωρήσουν στις γεωτρήσεις.

Οι οργανισμοί των λιμένων δε, δεν έχουν καν προβλέψει την πιθανότητα δημιουργίας στους χώρους τους επιχειρησιακής βάσης για τις εταιρείες του upstream.

Τα προβλήματα αυτά έρχονται να επιβεβαιωθούν και από το αίτημα παράτασης που υπέβαλε στην Ελληνική Διαχειριστική Εταιρείας Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων (ΕΔΕΥΕΠ) η κοινοπραξία των πετρελαϊκών Energean – HELLENiQ ENERGY για το επόμενο στάδιο των ερευνών της στο «μπλοκ 2» στο Ιόνιο Πέλαγος.

Operator της κοινοπραξίας είναι η Energean που κατέχει το 75% του κοινού επενδυτικού σχήματος, και σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, ζήτησε επιπλέον χρόνο προκειμένου να βρει και να κλείσει επιχειρησιακή βάση σε λιμάνι.

Η ΕΔΕΥΕΠ συναίνεσε «στην παράταση των προθεσμιών εκπλήρωσης των υποχρεώσεων του Μισθωτή κατά δώδεκα μήνες, ήτοι μέχρι και την 14η Μαρτίου 2025, προκειμένου να δοθεί περισσότερος χρόνος στο Μισθωτή για την εξασφάλιση μιας κατάλληλης χερσαίας εφοδιαστικής βάσης, ώστε να ληφθεί η απόφαση του Μισθωτή για το αν θα προχωρήσει στην Δεύτερη Φάση στην οποία ελάχιστο τεχνικό πρόγραμμα αποτελεί η όρυξη ερευνητικής γεώτρησης», αναφέρεται, σύμφωνα με πηγές του ΟΤ, στη σχετική απόφαση.

Το κερκυραϊκό «μπλοκ 2»

Το «μπλοκ 2» βρίσκεται βορειοδυτικά της Κέρκυρας και το 2022 προχώρησε στην πρόσκτηση τρισδιάστατων γεωφυσικών δεδομένων με την εκτέλεση εργασιών σεισμικής έρευνας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, η Energean έχει στα χέρια της τα δεδομένα που συνέλεξε το ειδικό σκάφος της PGS. Η ελληνική εταιρεία με μεγάλη δραστηριότητα στο upstream σε περιοχές του Ισραήλ, της Αιγύπτου κλπ., ολοκληρώνει την ερμηνεία τους προκειμένου να λάβει την τελική επενδυτική απόφαση.

Το ενδιαφέρον με το «μπλοκ 2» είναι πως βρίσκεται στο θαλάσσιο όριο της Ελλάδας – Ιταλίας. Από την ακριβώς απέναντι μεριά του δυτικού ορίου η Energean έχει επίσης μισθώσει μπλοκ.

Και οι δύο θαλάσσιες παραχωρήσεις της – η μία από την ελληνική και η άλλη από την ιταλική πλευρά – μοιράζονται την ίδια γεωλογική δομή. Για την ακρίβεια το μεγαλύτερο μέρος της βρίσκεται προς την Ιταλία.

Πρόσφατα ακυρώθηκε ιταλική νομοθεσία με την οποία απαγορεύονταν οι γεωτρήσεις και πλέον ανοίγει ο δρόμος για τις περαιτέρω έρευνες και ίσως και γεωτρήσεις για την Energean.

Τα λιμάνια Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Energean διερεύνησε τα λιμάνια της Κέρκυρας και της Ηγουμενίτσας προκειμένου να εξασφαλίζει εφοδιαστική βάση.

Ωστόσο, οι υποδομές παρουσιάζουν ελλείψεις. Η πετρελαϊκή αναμένεται να συνεχίσει τις επαφές με τις διοικήσεις των δύο λιμανιών καθώς και με άλλες αρμόδιες κρατικές αρχές στην προσπάθεια της να πετύχει την καλύτερη δυνατή λύση.

Η ExxonMobil

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το ίδιο πρόβλημα φαίνεται να αντιμετωπίζει και η αμερικανική ExxonMobil. Ο πετρελαϊκός κολοσσός είναι operator κοινοπραξίας με την HELLENiQ ENERGY που έχει μισθώσεις τα δύο θαλάσσια μπλοκ «Δυτικά της Κρήτης» και «Νοτιοδυτικά της Κρήτης».

Να σημειωθεί ότι την τρέχουσα χρονική περίοδο βρίσκονται σε εξέλιξη σεισμικές έρευνες για την πρόσκτηση τρισδιάστατων γεωφυσικών δεδομένων προκειμένου αφού τα ερμηνεύσει και αναλύσει να λάβει την επενδυτική απόφαση για την πρώτη ερευνητική γεώτρηση.

Πηγές, λοιπόν, θέλουν τις δύο πετρελαϊκές σε συνεργασία και με την ΕΔΕΥΕΠ να αναζητούν εφοδιαστική βάση στα λιμάνια των Χανίων (Σούδα) αλλά και της Πάτρας.

Πληροφορίες θέλουν και αυτά τα δύο λιμάνια να μην διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές για τέτοιες δραστηριότητες.

Όσο παραμένουν τα προβλήματα αυτά, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, τόσο θα διατηρείται ένα ακόμη εμπόδιο – μετά τις δικαστικές προσφυγές και τη γραφειοκρατία – για την υλοποίηση του φιλόδοξου εθνικού σχεδίου που είναι η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων φυσικού αερίου.

ΠΗΓΗ: ot.gr

Σχόλια

Δημοφιλέστερα άρθρα

Το "Νησί της Καλυψώς" σύμφωνα με ιστορικούς χάρτες βρίσκεται ΒΔ της Κέρκυρας (φωτογραφίες) | www.diapontia.gr

Ενημέρωση για τα δρομολόγια ΒΑΜΟΣ, ΕΥΔΟΚΙΑ και ΓΡΗΓΟΡΗΣ για τα Διαπόντια Νησιά.

Οι νέοι αντιδήμαρχοι του Δήμου Κεντρικής Κερκύρας και Διαποντίων Νήσων.

Όχι στις ανεμογεννήτριες που θα αποτελειώσουν τα Διαπόντια Νησιά.

Το πλοίο ΒΑΜΟΣ στη γραμμή Άγιος Στέφανος - Διαπόντια Νησιά (Φωτογραφίες)

Από 1η Μαρτίου ξεκινά το ΒΑΜΟΣ. (Δρομολόγια και τιμές)

Ξεκινούν τον Μάιο οι ημερήσιες κρουαζιέρες στα Διαπόντια Νησιά από το ΠΗΓΑΣΟΣ.

Οθωνοί: Τρικουάζ νερά και 4,5 μήνες καλοκαίρι. Γιατί επιλέγουμε και φέτος να τους επισκεφθούμε.

Νέο άρθρο της Daily Telegraph για τα "ακατοίκητα Διαπόντια Νησιά".

Ο Ιερός Ναός Παναγίας Οθωνών χρειάζεται άμεσα τη βοήθεια μας.