Καθορίστηκαν οι όροι κατάδυσης αναψυχής στα 91 μνημεία – ναυάγια (και των Οθωνών)

 


Με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Εθνικής Αμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου, Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνας Μενδώνη και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, καθορίζονται οι όροι διενέργειας καταδύσεων αναψυχής στα 91, χαρακτηρισμένα ως μνημεία από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, ναυάγια πλοίων και αεροσκαφών. Τα 91 ναυάγια ανήκουν σε μεταλλικά πλοία και αεροσκάφη τα οποία βυθίστηκαν από το 1868 έως και το 1970 -τα περισσότερα από την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου- και βρίσκονται σε βάθη που κυμαίνονται από 10 έως και 120 μέτρα. Σύμφωνα με την ΚΥΑ, ορίζονται οι συγκεκριμένες πληροφορίες, τις οποίες πρέπει να καταθέτουν πριν από κάθε κατάδυση οι πάροχοι υπηρεσιών αναψυχής και οι ιδιώτες καταδύτες, καθώς και οι οδηγίες για την τεκμηρίωση των ναυαγίων. Σημειώνεται ότι η κατάδυση στα ναυάγια επιτρέπεται μόνο με την ολοκλήρωση της τεκμηρίωσής τους, ενώ στους καταδυόμενους απαγορεύεται οιαδήποτε πράξη ή παράλειψη που έχει ως αποτέλεσμα την επέμβαση, άρα και επαφή, τη φθορά ή την αλλοίωση των ναυαγίων, καθώς και η συλλογή, αποκομιδή ή και απλή μετακίνηση οιωνδήποτε κινητών πραγμάτων που ευρίσκονται σε αυτά ή στον πυθμένα ή το βυθό γύρω από αυτά. Απαγορεύεται επίσης η διενέργεια έρευνας με σκοπό την αποκάλυψη κινητών αντικειμένων τόσο στο χώρο του ναυαγίου, όσο και στην ευρύτερη περιοχή του και τα οποία πιθανώς συνδέονται με αυτό.

Περιφέρεια Ιονίων Νήσων

 63) Ιταλική κανονιοφόρος PELLEGRINO MATTEUCCI. Βυθίστηκε πλησίον της Άκρας Δουκάτο της Λευκάδας, από πρόσκρουση σε νάρκη, την 21η Μαΐου 1941. Μέγιστο βάθος 95 μέτρα. Πολεμικό σκάφος. 64) Υποβρύχιο Περσέας (HMS Perseus – N36), Κεφαλονιά. Βυθίστηκε την 6η Δεκεμβρίου 1941, κατόπιν πρόσκρουσης σε ιταλική νάρκη, ανοιχτά της Κεφαλονιάς. Μέγιστο βάθος 52 μέτρα. Πολεμικό πλοίο. 65) Junkers Ju 88 στην Κέρκυρα. Προσθαλασσώθηκε, λόγω βλάβης, πιθανότητα την 26η Ιουνίου 1941, ανοιχτά από τον Άγιο Στέφανο ΒΔ Κέρκυρα. Μέγιστο βάθος 26 μέτρα. Πολεμικό αεροσκάφος. 66) ΣΑΡΑ, Οθωνοί. Βυθίστηκε την  2α Φεβρουαρίου 1925. Μέγιστο βάθος 35 μέτρα.

Διαβάστε περισσότερα στο: https://www.kerkyrasimera.gr/archives/131244/%ce%ba%ce%b1%ce%b8%ce%bf%cf%81%ce%af%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%ba%ce%b1%ce%bd-%ce%bf%ce%b9-%cf%8c%cf%81%ce%bf%ce%b9-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%ac%ce%b4%cf%85%cf%83%ce%b7%cf%82-%ce%b1%ce%bd%ce%b1%cf%88%cf%85/

Σχόλια

Δημοφιλέστερα άρθρα

Το "Νησί της Καλυψώς" σύμφωνα με ιστορικούς χάρτες βρίσκεται ΒΔ της Κέρκυρας (φωτογραφίες) diapontia.gr

Ενημέρωση για τα δρομολόγια ΒΑΜΟΣ, ΕΥΔΟΚΙΑ και ΓΡΗΓΟΡΗΣ για τα Διαπόντια Νησιά.

Οι νέοι αντιδήμαρχοι του Δήμου Κεντρικής Κερκύρας και Διαποντίων Νήσων.

Όχι στις ανεμογεννήτριες που θα αποτελειώσουν τα Διαπόντια Νησιά.

Το πλοίο ΒΑΜΟΣ στη γραμμή Άγιος Στέφανος - Διαπόντια Νησιά (Φωτογραφίες)

Νέο άρθρο της Daily Telegraph για τα "ακατοίκητα Διαπόντια Νησιά".

Από 1η Μαρτίου ξεκινά το ΒΑΜΟΣ. (Δρομολόγια και τιμές)

Ετοιμάζονται για γεώτρηση στο block2 της Κέρκυρας – Ενθαρρυντική εικόνα για υδρογονάνθρακες στο Ιόνιο, με τα λιμάνια ν’ αγχώνουν τις πετρελαϊκές που συζητούν με ΟΛΚΕ και ΟΛΗΓ.

Ο Ιερός Ναός Παναγίας Οθωνών χρειάζεται άμεσα τη βοήθεια μας.